- Affected Version
- WoltLab Suite 5.3
Hallo zusammen,
ich habe seit einigen Monaten diverse Drittanbieter-Logins eingerichtet (Google, Facebook, Twitter, GitHub, Steam), die auch von einigen Nutzern verwendet werden.
Von Facebook erreichte uns nun folgende Mail:
Action is required for AppName (123456789)
Hi,
In order to keep the Facebook platform and community safe, we periodically review apps for compliance. We need the following information/action from you on your app, AppName (AppId: 123456789), in order to approve your app’s continued operation on our platform.
Platforms affected: Connect URL.
Platform Policy 6.1: Verify that you have integrated Login correctly. Your app shouldn't crash or hang during the testing process. During Login, your app is crashing or hanging excessively, creating a broken experience for people trying to use your app. To make sure this flow runs smoothly, check that you've integrated Facebook Login correctly. We recommend that you test Login on all integrations. If you have not already done so, please:
• Here's our quickstart guide for implementing Facebook Login for Android: https://developers.facebook.com/docs/facebook-login/android
• We encourage you to test your Login integration following these steps here: https://developers.facebook.com/docs/facebook-login/testing-your-login-flow/
• Best Practices for Login can be found here: https://developers.facebook.com/docs/facebook-login/best-practices
Please reply to this email with the requested information/change request before 2021-10-19 12:00 PST. To ensure that we receive your response, respond directly to this email and check that our email address is in the "to" field. Note that new email addresses added using "cc" or "bcc" won't be able to respond to this email or view any future email responses from us regarding this request. If we do not receive a response from you, your app will be subject to enforcement.
Thank you for your cooperation in our continued efforts to keep our platform safe,
Facebook Developer Operations Team
Display More
Da wir die Drittanbieter-Logins bei der Einrichtung alle problemlos durchgetestet hatten und diese auch benutzt werden, bin ich entsprechend überrascht. Nach einer Antwort an Facebook nach dem Motto "wir haben verifiziert, dass alles passt" kam die gleiche Mail direkt noch einmal. Nun bin ich ratlos und weiß nicht, ob und welche Regression hier aufgetreten sein könnte.
Wir nutzen noch die Version 5.3, weil wir den VieCode Shop einsetzen.
Gab es denn in letzter Zeit Änderungen an der Login-Integration für Facebook? Hat jemand auch schon einmal mit diesem Problem zu tun gehabt?
Danke für Eure Hilfe!